Kažu da stres najčešće nastaje zato što ne možemo da utičemo na određene stvari i događaje ili kada gubimo kontrolu nad njima. Svidelo se to vama ili ne, sređivanje stana je jedan od boljih načina da se otarasite istog – imate kontrolu nad celim procesom i momentalno možete da uživate u plodovima svoga truda 🙂 . Pošto se upravo nalazimo u godišnjem dobu koje je idealno za uspostavljanje reda, kako u kući tako i u našim glavama, toplo preporučujem da skupite hrabrost i krenete od svog graderobera.
Zimi provodimo manje vremena napolju ali zato se mnogo više družimo po kućama. Obožavam praznike, slave i vikende kada prijatelji odluče da ”svrate” pa ostanu do pola noći. Mali problem je što svakom druženju prethodi ubrzano spremanje kuće koje uglavnom podrazumeva gurkanje suvišnih stvari u prvo slobodno mesto u fiokama i ormarima (i ko zna gde još 🙂 ), često bez ikakvog reda. A onda se sezona završi i dođe vreme da se zimska garderoba popne u gornje delove plakara. I svake godine u isto vreme se zapitam – da li nam je zaista potrebno toliko stvari i ako jeste, kako da ih organizujem i sprečim da progutaju toliko prostora mojoj petočlanoj porodici?
Zato sam odlučila da se ove godine sistemski obračunam sa problemom. Neću vas lagati, borba je trajala malo duže nego što sam planirala, ali je zato pobeda bila slatka. Podeliću sa vama par smernica i trikova ne bi li vas ohrabrila da krenete u sličan poduhvat 🙂 .
Grupišite garderobu. Dozvolite da vas podsetim – uredno i pregledno prija oku ali i duši 🙂 Čak iako nemate ovoliko pantalona kao na slici, zamislite koliko vremena ujutru možete da uštedite ako tačno znate gde da tražite one koje ste namerili da obučete za posao. Ili ako uopšte nemate ideju šta da obučete (a suviše je rano da bi vam brzo radio mozak) biće dovoljan jedan pogled na lepo složen deo sa bluzama da biste brzo doneli odluku. Dakle, tih pet minuta nervoznog razmišljanja i kombinovanja možete provesti u krevetu ili na terasi pijući kafu 🙂 .
Iskoristite svaki kvadratni centimetar prostora. Na primer, tako što ćete na unutrašnjoj strani vrata plakara okačiti kravate, ešarpe ili manje torbe. Ispod šipke sa ofingerima gde držimo sakoe, košulje ili haljine uvek ima malo mesta za kutije sa cipelama ili kaiševima.
Koristite kutije i obeležavajte ih. Najviši delovi ormara su rezervisani za stvari iz prethodne sezone. A njih može da bude zaista mnogo… Grupišite ih u nekoliko kutija i biće vam lakše da ih nađete kad vam ponovo zatrebaju. Dobro rešenje su providne plastične kutije ili obične kartonske kutije uvijene u lep ukrasni papir. U oba slučaja stavite u njih čiste, tek oprane stvari. Kad ih otvorite početkom sledeće sezone one će i dalje lepo da mirišu.
Namenite jedan deo ormara aksesoarima. Torbe, nakit, ešarpe ili kravate spadaju u kategoriju ”lako ćemo” ali probajte sve te stvari da stavite na gomilu i shvatiće da one zauzimaju dosta prostora. Ako im ne budete namenili jedan kutak gurkaćete ih na razna mesta po stanu, a za uzvrat one će vam praviti nered i skupljati prašinu.
Pre nego što počnete sa uživanjem da koristite svoj lepo složeni plakar, napravite listu u telefonu pod nazivom ”Gde šta stoji” da vam se cela akcija ne bi obila o glavu 🙂 . Verovatno nekima zvuči smešno, ali ja sam zahvaljujući toj listi do sada bar deset puta uspešno stigla na sastanke a moja deca na vreme u školu. Dobro znate o čemu pričam, zato neću više 😉
Ako vam se dopada ovo što ste pročitali – prijavite se na našu NEWSLETTER listu i dobićete, osim saveta za uređenje enterijera u Vašem inboxu, i besplatnu e-brošuru “10 ključnih saveta kako unaprediti bilo koju sobu!” …
Srdačan pozdrav iz Marine ENTERIJERNICE!
Ostavite odgovor
Žao nam je, da bi postavili komentar, morate biti prijavljeni.